Cali gezien, op naar het strand! - Reisverslag uit Cali, Colombia van Saskia Portegies - WaarBenJij.nu Cali gezien, op naar het strand! - Reisverslag uit Cali, Colombia van Saskia Portegies - WaarBenJij.nu

Cali gezien, op naar het strand!

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

09 Oktober 2007 | Colombia, Cali

Hallo allemaal!

Cali zit er weer op! En wat een heerlijke stad ook weer! Supertemperatuur (zo'n graadje of 30), heeeerlijke muziek overal en wederom hele aardige mensen... Wat een land!

Gister hebben we heerlijk uitgelapen (nadat we om 22u supergaar in slaap vielen.. en dat in de stad van de salsa!!), even wat ontbeten (yoghurt met cornflakes.. we moeten ECHT op de lijn gaan letten nu :-)) en daarna een tour geboekt in de omgeving van Cali voor vandaag. Daarna was het tijd om de stad te bekijken, wat gelijk staat aan: SHOPPEN!! Haha, net als in Brazilie hebben we alweer meer geshopt dan in onze rugzak past, maar ach, je bent maar 1 keer in Colombia :-)

Gisteravond dan toch maar even het nachtleven uitgeprobeerd. Jammer genoeg was het maandagavond en dus LEEG overal, maar zowaar, in 1 discotheek zaten een stuk of 10 mensen, dus daar maar even een biertje gedaan (of liever gezegd, een kan bier! 'We schenken alleen in flessen (rum dus) of kannen' haha!) en zowaar ook een dansje gedaan. MAAR WAT EEN SUFFE SALSA DANSEN ZE HIER!! Geen draaitje, niks! En bovendien moesten we vanmorgen om 6.45u opstaan, dus na 1 dansje hielden we het maar voor gezien.

Vanmorgen dus vroeg opgehaald door Alexander van Ecolombia Tours, die ons (in de stromende regen.. ja ja , ook in Colombia regent het pijpestelen!) naar een natuurreservaat bracht met een supermooie natuur. Groen!! Met paraplu en op slippers (zucht, toeristen...) hebben we dus door dat reservaat gesjouwd, waarna we naar een oude hacienda (buitenhuis) gingen. In dat huis woonden de wereldberoemde Efrain en Maria (wie kent ze niet?? wij dus :-)) dus daar kregen we een rondleiding. We sloten de dag af met een rondleiding door een suikerrietplantage, wat ook supercool was, want weer een hele groene omgeving met bananenbomen enzo.. Toen begon de zon ook weer te schijnen, dus je begrijpt: zusjes Portegies gelukkig!

We hebben trouwens ook onze eerste ontmoeting met Mister Cucaracha gehad.. IIIEEEUWWW, wat een ENORME kakkerlak zat er in onze badkamer!!!! Gelukkig waren er stoere mannen in de buurt die deze gillende keukenmeiden even uit de brand konden helpen, haha!

Goed, weer genoeg details lijkt me zo.. Zal eens kijken of ik nog wat leuke foto's kan plaatsen en dan.. op naar Cartagena morgenochtend!! Tot dan!!

Muchos besos, Sasquita (of liever: Catalina :-))

• 09 Oktober 2007 - 23:52

Ricardo:

Naar regen komt vast weer zonneschijn. Cali lijkt mij ook zeker de moeite waard schat. Moeten we ooit nog maar eens samen doen dan. Kan je in ieder geval wel een dansje doen daar....hahaha.

Besos...

• 10 Oktober 2007 - 00:06

Ricardo:

Na regen uiteraard haha.... Beetje moe nu..

• 10 Oktober 2007 - 09:19

Barrie En Rinus:

Beste Saskia,
    Het gaat jullie goed af uitjes een biertjes. Vervelen doen jullie je niet.
    Fijne reis verder en tot de volgende mail.

Groetjes

• 10 Oktober 2007 - 17:43

Papski:

Hola chicas,

Gezellig daar zo te horen. Hier in Buenos Aires is het nog niet echt voorjaar, gisteren de hele dag regen. Lomos smaken weer als vanouds,