Cartagena - prachtige stad! - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Saskia Portegies - WaarBenJij.nu Cartagena - prachtige stad! - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Saskia Portegies - WaarBenJij.nu

Cartagena - prachtige stad!

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

13 Oktober 2007 | Colombia, Cartagena

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer, een paar dagen en heel wat zweetdruppeltjes verder. We zitten in Cartagena, aan de Caribische kust, stad van La India Catalina (heldin van de Indianen, waar ik naar vernoemd ben :-)). En wat een ontzettend mooie stad!! Er zijn 2 delen: het historisch centrum waar de oude stadsmuren nog omheen staan (daar logeren wij) en het meer toeristische, Lloret de Mar-look-alike, Bocagrande dat aan het strand ligt. We hebben besloten eerst de stad te bekijken, want er is genoeg te zien en te doen hier. Pittoreske straatjes met overal houten balkonnetjes waar kleurrijke bloemen overheen vallen, prachtige pleinen met mooie terrassen waar je wel 2,50 euro voor een biertje betaalt (en dat vinden wij VEEL!) en heel veel bedrijvigheid op straat: mannetjes met fruitkraampjes (hmmmm!), mensen bij wie je kunt bellen (en die dus in elke zak 2 mobiele telefoons hebben), paard en wagen en natuurlijk taxi`s, heeel veel taxi`s.

Een van de mooiste plekken van de stad, zeker zo rond 17u als de zon onder gaat, is Cafe del Mar, een loungebar en restaurant bovenop de oude stadsmuur, waar je cocktails kunt drinken en tegelijkertijd van de mooiste zonsondergang ever kunt genieten. Check de foto`s en oordeel zelf :-)

Vanavond gaan we dan eindelijk een Chivas-tour doen, een rondrit door de stad in een van de openbaar vervoersmiddelen die Colombia rijk is, de chiva. Een kleurrijk busje, inclusief dakterras ;-) Van 20u tot 24u word je rondgereden door de stad langs alle toeristische hotspots, al aguardiente drinkend, en om 24u word je afgezet in de grootste discotheek van Cartagena. We zullen zien!

Maandag is een feestdag voor de Colombianen (al heeft nog niemand ons kunnen vertellen ter ere waarvan, haha!) dus het stikt hier nu van de Colombiaanse toeristen. Gezellig! Zondag gaan we naar Santa Marta, een plaatsje met schitterende stranden naar het schijnt, dus dan begint de strandvakantie echt.

Keep you posted!!

Muchos besos,

Catalina la India ;-)

• 12 Oktober 2007 - 23:32

Sas:

Voor sort of hetzelfde verhaal maar dan NET iets anders, zie michellecolombia.waarbenjij.nu. Daar valt te lezen wat je allemaal kan doen als het zo tegen de 40 graden is :-)

• 13 Oktober 2007 - 01:09

Ricardo:

Hola skattie, have fun on the chivas-tour....

• 13 Oktober 2007 - 13:03

Mamski:

hola schatjes! Wat een enige verhalen. Ik herinner me nog dat we ook onze ogen uitkeken in de oude stad. De warmte is dus haast niet te harden en dat voor zulke doorge"zomer"de dames als jullie!Leuk dat jullie een excursie naar Santa Marta maken: Pre-colombinas van de Tairona Cultuur. Heel veel plezier ! Besos Mamita.

• 14 Oktober 2007 - 20:27

Jaspertieee!:

Laiverd!
    Niet te bruin worden he, anders word ik jaloers..
    :P

• 15 Oktober 2007 - 07:11

Miriam:

Hoi Saskia / Catalina,

Zucht... Wat ben ik jaloers op die prachtige reis die je aan het maken bent! Helemaal niet goed voor mijn reiskriebels!

Blijf genieten & een dikke kus, Miriam

• 15 Oktober 2007 - 15:29

Pauline:

Heej Sas,

Supercool wat jullie daar allemaal beleven in Colombia. En als ik dan jullie foto's zo eens bekijk, moet ik toch wel toegeven dat ik een beetje jaloers ben :).

Heel veel plezier nog,
    Liefs Pauline