Bogotá - mijn stadje! - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Saskia Portegies - WaarBenJij.nu Bogotá - mijn stadje! - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Saskia Portegies - WaarBenJij.nu

Bogotá - mijn stadje!

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

25 Oktober 2007 | Colombia, Bogotá

Hola allemaal!

Hmmm, net een ENORM bericht over de afgelopen dagen getypt, is alles weg.. Ben dus lichtelijk chagrijnig nu, maar ok, wil jullie onze avonturen van de afgelopen dagen niet onthouden, dus vooruut moar!

Vanuit Santa Marta zijn we dus naar Parque Tayrona gegaan, een nationaal park waar de Tayrona-indianen woonden (en nog wonen). Helaas moet je om die te zien een tocht van 3 dagen maken en omdat wandelen in 38 graden niet een van onze meest favoriete bezigheden is, hebben we daar maar van afgezien. Dan maar alleen naar het strand! ;)

Om er te komen moesten we helaas wel wat doodsangsten uitstaan in iets wat waarschijnlijk 30 jaar geleden een fantastische auto was, maar nu al uit elkaar viel als je ernaar keek. De chauffeur kwam ook zo ongeveer uit de pre-historie, dus we hielden ons hart vast toen we instapten!

Volgens de bijbel (de Lonely Planet voor de niet-reizigers onder ons ;)) zou het een half uurtje rijden zijn, maar meneer de chauffeur wist niet zo goed waar het gaspedaal zat, moest nog even wat vrienden gedag zeggen, uitgebreid tanken en als klap op de vuurpijl ging ie na elk heuveltje de motor afzetten en de auto uit laten rollen! Haha, zelfs met paard en wagen waren we nog sneller geweest!

Maar goed, het strand wat we daarna de hele dag voor onszelf hadden, was deze zweetdruppeltjes meer dan waard! En voor de terugweg hebben we toch maar even gebruik gemaakt van een 'normale' bus :)

Terug in Cartagena hebben we nog even genoten van de Caribische warmte, wat mensen gedag gezegd die we hadden leren kennen en toen door naar Bogota...

En wat een stad!! Bogota ligt op 2600m dus is helemaal omgeven door bergen. Geeft het wel een beetje een fris klimaat (oftewel, we hebben elke dag ALLE kleren aan die we bij ons hebben :)) maar zodra de zon gaat schijnen, is het meteen STIKHEET! Heb mn hoofdhuid alweer verbrand, dus je kunt je voorstellen hoe fel de zon hier is. Factor 35 is niks!

We hebben de eerste paar dagen in La Candelaria gezeten, de gezelligste en kleurrijkste wijk van Bogota. Overdag dan, want 's avonds is het er niet echt heel gezellig.. Daarom zijn we na een paar dagen naar het noorden verhuisd, vlakbij ons oude huis!! Gister hebben we dus alla Spoorloos door die wijk gestruind, op zoek naar het adres dat papa en mama ons gegeven hadden. Allemaal mensen op straat om hulp gevraagd, want om de een of andere reden hebben ze een jaar geleden alle straatnamen veranderd, very handy! Op een gegeven moment was de halve straat uitgelopen om ons te helpen haha! Helaashelaashelaas hebben ze 7 jaar geleden een appartementencomplex op de plek van ons huis gezet, maar toch cool dat we de straat gezien hebben en even met de overbuurvrouw gekletst hebben.

Anyway, kan nog uuuuuuuren doorgaan over de RAARSTE avond die we gehad hebben in een steakhouse buiten de stad waar 800 man personeel per avond werkt, over de leuke mensen die we ontmoet hebben, over het heerlijke eten overal, over de vriendelijkheid van de mensen, over de leuke gekleurde huisjes in La Candelaria, over het coole Boteromusuem, over... alles.. Maar ik denk dat ik het wel kan samen vatten als:

COLOMBIA IS COOL!!!!!

Superleuk dat jullie deze reis een beetje meebeleefd hebben en ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen overtuigen van het feit dat Colombia het gaafste land van Zuid-Amerika is, dat het hier nagenoeg veilig is en dat het DEFINITELY de moeite waard is om een keer naartoe te gaan!

Ik weet in elk geval zeker dat dit niet de laatste keer is dat ik hier ben :)

Hasta siempre, a que vuelva!!

Muchos besos,

Saskia la Colombiana :)

• 24 Oktober 2007 - 23:33

Carmen (Michelle):

Inderdaad!!!!!!!!!!!11 Té gaaf echt!
    Zullen we gaan? ;)
    X

• 24 Oktober 2007 - 23:36

Mi:

Voor de uitgebreide versie: check michellecolombia.waarbenjij.nu :)

• 25 Oktober 2007 - 07:16

Conny:

Sassie! Nu is het wel genoeg, kom maar weer terug ;-), neem je een lekker kleurtje voor me mee?!

• 25 Oktober 2007 - 08:09

Barrie En Rinus:

Beste Sakia,
    Wel een hele ervaring om daar met je zus naar toe te gaan.Het is een mooi land om er heen te gaan als ik het lees voor herhaling vatbaar.

Goeie reis terug naar Nederland en we zien elkaar snel.

Groeten

• 25 Oktober 2007 - 10:47

Ricardo:

Super leuk om te zien wat een geweldig land Colombia is. Wel onwijs fijn dat ik je vrijdag weer zie schat.